bild

bild

måndag 21 oktober 2013

Tji fick jag

Vaknade med ett ryck i morse efter en mardröm där jag gick omkring i ett öde hus (sjukhus?) med barns osaliga andar vart jag än vände mig.
Så när la familia klev upp tänkte jag att jag skulle somna om.
Vaknade en stund senare när jag satt eld på huset med en joint(!) och därför inte vågat ringa brandkåren, fått miljonskuld hos Kronofogden sedan jag tagit hem en kommunbil från bibblan och glömt bort det och inte minst:
letat något i buskarna och då skrämt fram en avhuggen fot som sprang omkring.
Tji fick jag liksom.
Ibland är det bättre att vara vaken.
Och jag tänker inte analysera drömmarna.
Utan nöjer mig med att säga: kom ihåg att hus i drömmar oftast symboliserar en själv. Ha ha.

Bibblan idag.
Sista veckan.
Känns märkligt och faktiskt rätt bortkastat.
Men jag ska gå all in och göra så många timmar jag orkar för att åtminstone kunna göra en mini-utvärdering inför min nya (nåja) sjukskrivning om en vecka.

Igår gjorde jag faktiskt minsta möjliga.
För nog kändes det att lördagen hade varit minst sagt intensiv.
Inte bara med holabaloo, utan också med en uppladdning som började med att barnen hade kompisar här redan vid 9-rycket. Ja, och så hade jag ju min kompis L här. Samtidigt som 5-6 ungar lekte kurragömma under min tröja och att vi var ute och grillade korv.

Igår hade vi egentligen lika fullt upp. Men när herr B både skjutsade 7-åringen till kalas, var på gudstjänst och köpte tårta till förmån för världens barn, hämtade några grabbar på fisketripp, lagade en dator hos en bekant och sedan avslutade med att hämta 16-åringen i grannbyn kom jag undan rätt billigt. Laga middag och tvätta, typ. Kanske så det ska vara när en är sjuk och en frisk, men inte kände jag mig helt bekväm. Dock har jag en känsla av det skulle kunna bli som folk säger om stringtrosor: Att man kan vänja sig. Nu går jag ju inte omkring med smala snören i baken, men antagligen är det ungefär lika behagligt som att vänja sig vid att lata sig så vi får väl se.

På lördag afton när jag hade duschat och skulle piffa till håret råkade jag ta en doftsprej med citron istället för hårsprej. Jag antar att det säger en del om hur bra jag är på piffning, men inget ont som inte för nåt gott med sig - för idag gick det faktiskt med lite god vilja att sätta upp. Och jag antar att det håller sig kvar under timmarna på bibblan också, haha. Annars är jag faktiskt ganska snygg och matchande. Har till exempel bytt mina silverploppar i öronen mot mörkt lila som går fint ihop med min rosa-vinröda ensemble. Tjoho.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar