bild

bild

torsdag 31 oktober 2013

o-planering


En gång i tiden var jag alla planeringars moder.
Men det var då det.
Fast det är rätt intressant att se världen ur ett annat perspektiv numera.
För det är nämligen så här:
Att när Nettan inte planerar gör ingen annan det heller.
Allra minst Herr B.
Sålunda har vi efter drygt halva lovveckan fortfarande inte strukturerat upp vad vi ska göra.
Kanske kommer det vänner på holabaloo på fredag.
Och eventuellt kommer även herr H från fjällvärlden. Mannen som är sämst i världen på att planera.
Jag har även lösa planer med herr J. Samma lösa planer som jag haft hela veckan.
Ha ha.

Ja, jag har i alla fall tvättat håret på morgonen.
Alltid nåt att bocka av.
Igår släpade min mor med mig och 13-åringen till Piteå.
Hon hade tråkigt och jag tänkte passa på att bunkra upp med Halloweengrejer från Dollarstore samtidigt som 13-åringen skulle köpa storpack med tafsar.
Snacka om långnäsa när de för en gångs skull varken hade Halloween- eller fiskegrejer.
Men jaja. En utflykt fick vi i alla fall.
När jag kom hem var 5-åring med sin "halva flickvän" - som han delar med 18-årige grannen.
Sedan gick båda småtrollen dit och kom inte hem förrän på kvällen.
Lugnt och skönt.
Jag passade på att sova och lösa korsord.
Något jag aldrig skulle ha gjort ifall jag haft en utförlig planering...

Nu har jag plockat fram resten av alla Halloweengrejer jag fyndade förra året.
Det är äckligt orange och läskigt svart överallt här.
Och så får det vara fram till advent.
Förresten är det mycket praktiskt med spindelväv över alla lampor, för man behöver inte dammtorka.

2 kommentarer:

  1. Gahh, jag har inte orkat pynta. Så mina tre små glitterpumpor får vila i förrådet... Däremot äter jag godis. Och funderar på hur jag ska göra på jobbet i morgon, när vi har halloweendag... Ska jag fega och gå som "Lilla gothMy" eller ska jag gå all in och gå som "Döden". Och sen sitta i videokonferens med två andra orter som INTE har halloweenfriday...

    SvaraRadera
  2. Men de hade säkert julgrejerna framme va? Dåligt att inte ha tafsar. Eller dödskallar. Väv is the shit innan advent.

    SvaraRadera