bild

bild

fredag 18 oktober 2013

Dagens outfit

Skönt att den vansinneslånga sommaren äntligen är slut på riktigt.
Minus åtta grader och faktiskt några flingor från igår som ligger kvar och samsas med den tjocka frosten.

Mindre skönt är väl att vi inte har nån värme i hundgården efter att Nessie (vem annars?) bet sönder kabeln till frostvakten i våras.
Så det blir ett par extra rastningar och sedan omsorgsfullt gömma allt som kan locka när jag åker till biblioteket.
Igår åkte jag bara en snabb sväng till ett utvecklingssamtal, men han hade ändå ätit upp nästan en hel korsordspenna när jag kom hem. Strök omkring här med svansen nästan släpande i golvet av skam. Och ändå kan han inte hålla sig.
Snart 1 år och 8 månader...Man kan ju undra när han ska lägga av?

Ja, bibblan idag alltså.
Känns måttligt inspirerande sedan jag fick veta att det inte går att vara kvar där.
Nu är det alltså tänkt att jag ska prova öka lite i tid för att sedan klippa rakt av om någon vecka.
Märkligt.
Och jag som investerar i riktiga kontaker med människor runt omkring mig har liksom gjort det i onödan den här gången.
Men åtminstone...så blir det riktig helg den här veckan. För det är ju faktiskt fredag.

Lammracks/kebabspett till middag.
Och så vila sig i form för morgondagens holabaloo och söndagens familjegudstjänst plus att fixa present till 7-åringen som ska på kalas.
Låter normalt va? Bara tacosen som fattas. Ha ha.

För övrigt känns det riktigt skönt att ha kapat lite input i form av fejjan.
Jag hoppas att jag får tillbaka sugen framöver för det kan ju förstås vara kul också,
Men tills vidare är jag glad att jag slipper.
Ju mörkare det känns i skallen desto mörkare ser jag på hur andra fjantar omkring.
Vuxna människor som vill ha bekräftelse för minsta lilla toabesök?
Nej, jag ska börja bekräfta mig själv istället.
Klok ja ä.
Fast bli inte förvånade om jag är tillbaka med mitt nonsens redan imorgon, hahaha.

Det här med att kapa input när man redan kapat sitt liv med både yxa och motorsåg börjar inte bli helt lätt. Jag har ju liksom inte så mycket kvar att ta bort. Men med det sagt, så måste jag också erkänna att med en massa strunt som jag alltid känt som måsten borta kan man titta på livet från en annan vinkel. Huvudsaken att jag kan finnas där för min egen familj. Läsa sagor, köpa ett skruvstäd (13-åringens fiskedrag), göra glass eller som ikväll: göra ansiktsmasker så vi alla ser ut som flagnande zombier.

O-ho-hoo! Va ja ä klok ida!
Ja, vem ska trösta Knyttet om inte Knyttet själv!

Dagens biblioteksoutfit: Svart och rosa paisleymönstrad tunika, stretchjeans och blekrosa scarf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar