bild

bild

lördag 31 augusti 2013

Ärenden

Kickade igång dagen med en hundpromenad i skogen.
Tyckte att det blev lite kallt om bröstvårtorna(!) under den tunna t-shirten så jag kollade termometern när jag kom hem:
Knappa 2 grader.
Plusgrader i och för sig, men kanske förpassas snart mina sköna fotbollsshorts till vinteridet i garderoben.
Förresten var klockan bara 06 då, och nu är det 17 grader så hoppet om att de nyuppsatta plogpinnarna längs vägarna inte ska behövas på ett bra tag lever än.
Och nej: jag har INTE klätt på mig.

Vi har varit på turné i både "lillstan" (Solbackens handelsområde) och "storstan" (centrum) med småtrollen.
Och faktiskt varit ruggigt effektiva.
Lämnat en hel carportfyll till återvinning, handlat, köpt hundmat, fyndat billig ljung, bunkrat upp med vin inför vår kväll hos herr D och fru A, köpt ny bark, möss + värmelampa till ormen, anmält mig och mamma till en orkidékväll i blomsterhandeln (födelsedagspresent),
Och en hel massa annat.

Så när vi kom hem kom en traktor och levererade en stor svartvinbärsbuske.
Najs. Särskilt som jag fortfarande sörjer mina fyra stora buskar som fick stryka på foten när vi byggde ut huset senast.
Och tänk vad nåt som är skräp och i vägen för vissa kan vara mycket värt för andra.
Så ska jag fortsätta tänka resten av helgen också då jag samlar ihop barnvagnar, leksaker och annat som bara samlar damm här och som ska lämnas till bättre behövande nysvenskar.

Men just nu orkar jag inte rota omkring.
Jag ska försöka vila mig i form inför kvällens begivenheter.
Och göra iordning fina priser till Bingospelet jag tänker släpa med mig.
Det får räcka.
För även om både nacke/axel och de nedre regionerna är lite bättre idag så känns hela jag liksom överkörd av en ångvält.
Somna till nyaste A-korsordet medan herr B och barnen (haha) bygger ihop mitt växthus kanske?
Ja, det är taget!

1 kommentar:

  1. Hoppas du fick din vila, det skulle vem som helst behöva efter en så nyttig dag!

    SvaraRadera