bild

bild

torsdag 8 augusti 2013

Dra upp med rötterna

Har just kört epilatorn över benen.
Resultat:
  • AJ!
  • Långa hår som trotsigt står upp med glesa mellanrum
  • Rödprickig och knottrig med en del blodvite
Ja, vad håller man på med?
Förra veckan gick jag all in och körde i armhålorna.
Jag pratar mycket om hur mycket jag hatar den där lilla apparaten men kan inte låta bli att undra om jag ändå inte gillar den i smyg.

Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen

Ångestdämpande på nåt sätt.
Och ett uppvaknande ur min hjärnstyrda eländesbubbla.
Haha.

Fast jag har faktiskt gjort en värre sak idag.
Nämligen varit hos tandläkaren och gjutit formar till min blekning.
Uäk!
Och jag som kräks så lätt fick verkligen kämpa med att ha munnen full av stålplattor och vidrig gegga.
Dessutom hade min ömma moder gått och köpt presentkortet hos en privat tandläkare.
Bara det liksom.
Jag har svårt för privata vårdinrättningar, privatisering av apotek och för all del friskolor trots att min man jobbar på en.
Vänstervriden som man är. Eller kanske bara vriden. Strunt samma. Jag överlevde i alla fall. Och ska hämta mitt hemblekningskit imorgon.
Bra tajming.
För jag har absoluuut ingenting annat för mig då.
Bara ett möte med höstens rehab-tant, en läkartid, och herr J som kommer hit för att låna Nestor över helgen.

1 kommentar:

  1. Epilator, nutidens tortyrredskap... Jag har gått åt andra hållet, för ett och ett halvt år sen la jag ner all rakning överhuvudtaget, och ingen har ens reagerat... Snacka om hur mycket tid och möda jag lagt ner i mitt liv helt i onödan...

    Och privatisering, vilken skit!

    SvaraRadera