bild

bild

onsdag 28 augusti 2013

Enkelt att förenkla?

Ibland känns det som att jag bara bloggar för att slippa tvätta håret.
Som nu.
När jag egentligen borde göra mig presentabel för dagens prövningar.
Men jag är trött och slut efter kalaset igår.
Eller kanske rättare sagt trött och slut efter att ha försökt förenkla ihjäl mig.
Smörgåstårta, kolakakor och glass i köpta strutar. Och dra ett stråk med dammsugaren över utvalda delar av Dårhuset.
Plus att jag själv o-fixat till mig på alla sätt och vis.
Nej, det är banne mig inte så lite energikrävande att tänka efter hur man ska göra allt enkelt för sig, haha.

Idag ska jag till Folkhögskolan. För en träff med käcka C och för yoga. Sedan blir det att hämta på dagis och fritids medan herr B gör knasiga ärenden efter jobbet. Fisk till middag. Några abborrar som 13-åringen dragit upp och lite fiskpinnar. Enkelt och gott. Fiskpinnar är underskattad mat, tycker jag.

Nä hörrni. Det är extra segt idag. Kanske för att dagen också började med en massa onödigt tjafs och bråk. Så gick jag och lade mig igen i ren protest. Och somnade. Och drömde en mardröm om att jag blev inlåst i ett utomjordiskt rymdskepp och födde ett dödfött ägg(!). Vaknade med ett ryck och trodde att jag försovit mig trots att jag bara sovit tjugo minuter.

Drygt 20 grader varmt och snart september. Galet. Och det medför också att det fortfarande inte går att ta med Ferry i bilen när jag åker nånstans. Och i hundgården med de andra har han inte så kul. Hoppas bara att 10-åringen kommer hem efter skolan, så det inte blir så lång stund själv.

Tja, det var väl allt viktigt jag ville ha sagt istället för att tvätta håret.
Och mycket riktigt: nej, nu hinner jag inte.

1 kommentar: