bild

bild

fredag 30 augusti 2013

Fredag och klackarna i taket

Än slank hon hit, och än slank hon dit och än slank hon ner i diket!
Mentalt alltså.
Man kan helt enkelt inte hämta och skjutsa omkring 13-åring, hämta två 5-åringar från dagis, åka till leklandet, åka vidare och handla inför sju 16-åringars lan-natt, rota reda på hockeybrallor att låna ut till akutbehövande 8-åring, laga middag, och en hel massa ochsåvidare när man inte är tiptop.
Förstås.
Det vet jag juuu.
Så bara som ett litet extra statement passade min trafikskadade nacke på att hela dagen stråla ut så mycket smärta över axeln att jag knappt vet var jag ska ta vägen.
Och någonstans i äggstocksområdet är jag inne på tredje dagen med ontontont.
Förvisso ska ont med ont fördrivas men ibland blir det rent av löjliga proportioner.
Om det kan bli värre?
Ja, tänk för det kan det:
I mitt barskåp råder total torka på vino tinto-fronten.
Buhu.
Där står bara herr B:s obskyra taxfree-fynd och kaxar sig. Vem i hela friden vill sippa på ett glas Absint? Eller Lettlands egna 45%:iga motoroljeliknande bittra sörja som knasigt nog heter Balsam?
Äh!
Jag har ändå tagit en värktablett. Så strunt samma.
Strunt i alltihop, förresten.
Och god natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar