bild

bild

tisdag 20 augusti 2013

Kräft-Kräfta

Hoppsan!
Det är visst glest mellan inläggen nu.
Av ingen anledning alls faktiskt.
Nog för att jag mår sämre än jag gjort på ett tag men det brukar ju inte hindra, hehe.
Nå.

Snabbresumé:
Grilla. Skolstart. Fk. Af. Arbetsgivare. Rehab-skola. Mardrömmar. Trädgård. Sömnlöshet. Klippa gräset. Ont i nacken. Mera skolstart. Korsord. Träffa vänner. Jaga hundar. Kräftfest. Ännu mer skolstart. Jätteont i nacken. Ångest, ångest är min arvedel.
Typ.
Mitt liv for dummies.
Men jag hade ett bra samtal med kloka C på Folkhögskolan idag.
Avstressande.
Vilket behövdes med tanke på att herr B fyller år i morgon, 4-åringen på lördag och 9-åringen på tisdag. Bland allt annat inbokat då.
Inte som en vanlig kick-off utan mer en kick-i-magen med stålhätta på kängan.

Och igår kväll satt jag och storlipade åt att Kurt Wallander fått Alzheimer.
Ja, på den nivån är det. Att det är jobbigt att en fiktiv gammal och tråkig figur går och spelar förvirrad enligt ett manus. Ko-ko.

Herr B:s 38:e födelsedag imorgon alltså. Och det slår mig att jag då har varit tillsammans med honom i exakt halva hans liv. I hela hans vuxna liv, faktiskt. Dä ä länge dä.
Därav den föga romantiska presenten i form av dyr och tung stekpanna, haha.
Nämen, han gillar ju stekpannor. Så det är inte så hemskt som det låter.

Idag har vi haft vår årliga skolstartskräftskiva. Med girlander och serpentiner och hela köret. Inte för att nån av oss är särskilt förtjusta i kräftor egentligen. Mer bara för att livet inte ska ha så mycket tominnehåll i förhållande till fester. För hur deprimerad och slutkörd man än är så behövs det nåt som livar upp det torktumlarluddgråa.

Imorgon ska jag på yoga. Hahahahaha. Nå. Skrev jag inte härom dagen att jag blivit lite mer openminded sedan jag blev sjuk? Jaja. Vi får väl se. Men för en som använt kroppen till fotbollhandbollbasketsquaschbadmintontennislöpning tidigare känns inte yoga helt naturligt....

PS! Kan den person som förstört gitarren och sedan försökt gömma den vara så vänlig att göra det rätta och erkänna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar