bild

bild

torsdag 22 augusti 2013

O, yeah!

I´m back.
Ja, på bloggbanan menar jag.
Intet på annat sätt eller vis, om nu nån trodde det.

Jag vet inte hur många inlägg jag skrivit genom åren om att hushålla med krafter, självrannsakan och att duga trots att man mest hasar omkring som en amöba.
Ibland nästan så att jag trott mig själv också.
Men bara nästan...
I förmiddags när jag skrivit att jag skulle bejaka min sjukskrivning och skita i alla måsten och borden fick det naturligtvis tvärtomeffekt.
Och mitt gamla vanliga duracellkaninjag bjöd upp till en hysterisk tango.

Det började som en skakning på övre däck,
Då jag fick för mig att det skulle vara trevligt med kafégardiner i mitt knottriga badrumsfönster.
Såga, såga gardinstång....leta, leta tyg...skrubba, skrubba alla väggar i badrummet...osv.
Sedan tyckte jag naturligtvis att det skulle bli ännu trevligare om jag möblerade om lite.
Gick därför ut i baracken och botaniserade.
Så under två ton Gullfiber hittade jag en liten vit byrå. Ja, ni kanske fattar hur mycket två ton isolering blir i volym, med tanke på att den är nästintill viktlös.
Släpa, släpa in...släpa, släpa bort det gamla skåpet till matrummet...släpa, släpa omkring allt annat som plötsligt befann sig på fel ställe (Har jag sagt att min nacke inte klarar sånt?).
Klart! Njä, inte riktigt...
Efter det var jag ju så klart tvungen att vräka ut alla handdukar, badlakan och pyjamasar på köksgolvet för sortering. Och torka ur alla skåp och byråer. Och sopsortera och trava viktiga papper i olika buntar bara för att hela köket såg stökigt ut på grund av min hög på golvet.
Så mitt i alltihop när jag var som mest ledsen och uppgiven gick det förstås inte att lägga sig på sofflocket. Det var bara att påbörja ännu fler projekt. Eftersom jag är och förblir just jag.
Som att sy nya öglor på en bunt handdukar (För övrigt med hjälp av ett vackert randigt band jag fyndat för 2.50 på Hemtex).
Ja, sedan har jag puttinuttat på här i Dårhuset. Flyttat omkring på ljuslyktor, skrubbat bort fläckar där jag är säker på att ingen skulle upptäcka dem ändå och dekorerat med alla mina småförpackningar från Sephora jag fått av käraste V. Epilerat benen röda och prickiga. Diskat tandborstmuggar. Tömt torktumlaren. Duschat blommor. Ja. I urval.

Föga förvånande känns det nu som om jag ska svimma. Skakar. Är yr. Har nära till gråten. Och brottas ändå med tusen andra inredningsidéer som kör kors och tvärs i skallen - samtidigt som jag brottas med skammen över att jag borde ha orkat nåt mer matnyttigt på en hel dag.

Men hörrni...imorgon...då ska jag inte göra ett smack!
För mensasmart som jag lär jag förstås av mina misstag.
Hahahahahaha!

1 kommentar:

  1. Jag blir helt utmattad bara av att läsa hur mycket du hinner med på en dag... Själv har jag såsat i soffan, kollat på det mannen spelade in till mig när jag var på resa och bitchad på honom för att han bara spelade in hälften av det jag bad honom om. Gubbdjävel... Och kört två tvättar...

    SvaraRadera