bild

bild

lördag 31 augusti 2013

Helgdagskväll i timmerkojan

Jepp.
Kul kväll.
Med vänner, grillat och en hel massa drickbart.
Barnen badade tunna och vi vuxna dividerade om mina imaginära getters boplats.
Ungefär.
Med mera.
Ah, jag gillar verkligen herr D och fru A.
Och för all del herr M.
Tjollersamtal på högsta nivå.
Plus efterrätt i cocktailglas.
Min 7-åring och deras 8-åring är supertajta bästisar.
Och min nyblivna 5-åring är hemligt kär i deras snälla 10-åring. Resten av dårhusfamiljen stannade hemma.
Typ.
För det visade sig att 13-åringen under tiden härjat runt på cykel i grannbyarna ända till flickvännen.
Och 16-åringen har levt i svallvågorna av sitt lan:ande igår.

Nu har vi hittat hem i alla fall.
Trots mörkret.
Och trots den whiskey herr D bjöd karlarna på.
Lite kyligt.
Men trotsigt nog fortsätter jag ändå att klä mig som om det vore sommar. Kort tunika och korta tights. Och pilutta alla er andra.

Nu ska jag gå och värma mina vitlila fötter på min älskade make.

2 kommentarer:

  1. Åh så skönt...
    För honom ;)
    Ha en bra söndag !!
    kram...

    SvaraRadera
  2. Jag kör strumplöst den här vintern med, det funkade ju förra året... När fötterna blir tillräckligt kalla känns de varma igen...

    SvaraRadera