bild

bild

torsdag 22 augusti 2013

Dyka i vågorna med huvudet före

I natt drömde jag att jag och herr H i fjällvärlden var på nån slags fisketripp.
Kanske inte så långsökt i sig, men detaljerna:
Vi hängde tydligen med Per Morberg som samtidigt spelade in ett program om havsströmmarna och lät sig svepas ut i bränningarna tillsammans med ett pulserande ytlager av maneter.
Han tipsade också om hur man skulle vinterförvara(!) sina sommarkatter när man lämnade fiskestugan för säsongen. I en liten nätbur full med toapapper så de kunde torka sig själva under vintern.
Vidare hade jag och herr H det aningen jobbigt då vi i vårt anletes svett drog varsin husvagn över kalfjället. För hand alltså.

Nej, jag tänker inte kolla i min drömtydningsbok.
Det här är rent nonsens.
Men man kan ju undra vilket hav som gömmer sig i fjällvärden.
Det där med sommarkatterna kom nog ifrån att jag plockade fram en kaninbur ur garaget igår.
Och förklaringen till husvagnsstyrkeprovet är nog helt enkelt att bussen är för tung för att få dra en husvagn samtidigt som Toyyan saknar kula.

Nå. Drömmar betyder ju i alla fall att man har sovit. Man ska vara nöjd med det lilla.

Idag känner jag mig rastlös och allmänt blä.
Tusen borden och måsten men hittills har jag bara lyckats med kaffedrickning och ögnande genom morgontidningen.
Egentligen borde jag åka till lab och lämna nya prover. Öppna(!) alla mina brev från diverse instanser. Tömma torktumlaren. Svänga förbi Hälsans Trädgård. Klippa gräset. Tvätta håret. Slå in paket till i övermorgon då lilleman fyller fem år. Ja, ni vet. Same old, same old.
Plus att jag borde ta mig i kragen och ringa till de som säljer vaktlar. Men det är några mil härifrån så lika mycket som jag bestämt mig för att bli vaktelmamma så drar jag mig för att åka dit.

Äh. Strunt samma. Man kanske får unna sig en icke-dag när man är sjukskriven?

Förresten ska jag ju aktivera mig ikväll.
DN-galan minsann.
Good enough, haha.


Här ska de bo. Tills vidare. Ja, inte Lilleman och Ferry då, och inte katter, utan pyttesmå vaktlar. En kaninbur jag köpte för en hundring för flera år sedan och tänkte ha hönskycklingar i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar