bild

bild

onsdag 12 december 2012

12-12-12

Det skulle vara enkelt och idiotsäkert att komma ihåg födelsenumret om man födde barn idag.
Till och med lättare än min morfar, som var född 311111.
Förhoppningsvis slipper jag dock föda idag. Det orkar jag inte. Även om den medföljande viktnedgången skulle vara trevlig så känns det liksom inte värt det.
Att ha fem barn räcker. Särskilt som det går en lusepidemi i trakten. Min skräck och fasa. Det och springmask. Varken jag eller barnen har någonsin varit drabbade av varken det ena eller det andra, men det känns som om snaran dras åt varje gång jag hör talas om någon som råkat ut för det. Som att sannolikhetsläran ska få upp ögonen för min familj och tycka att det är vår tur nu.
Nej, huvva. Det klarar jag inte ens att skriva mer om.

Jag tror att det var -24 som kallast igår. Idag är det hips vips bara -9. Huset hinner inte riktigt med så det är väldigt varmt inne.
Igår var jag hård mot de hårda. Storbarnen stod på sig och stack till skolan utan täckbyxor, långkalsonger eller vinterskor. Så byltade jag på mig och gick för att möta dem på hemvägen. Efter ett par kilometer var de rätt möra, kan jag säga. Jag övervägde faktiskt att ta bilen och hämta dem vid skola/buss men vad hade de lärt sig av det? Idag såg de ut som små eskimåer med lager på lager. Haha, och så är det inte ens kallt.

Förresten var jag rätt så mör själv efter min raska promenad med Nestor före/efter/över/under mig. Jag är ju inte frisk, förstår ni. Hostar så det låter som lunginflammation. Och så är jag yr och illamående. Helt slut. Jag tyckte väldigt synd om mig själv som tvärdog just innan middagen igår. Ända tills jag kom på att jag visst hade dubblat mitt antidepp och därför drabbats av samma biverkningar som tidigare. Biverkningar är ingen riktig sjukdom. Kanske till och med ett tecken på att något i ett par små vita piller kan hjälpa mig, så inte var det särskilt synd om mig.

Till sjukdomskänslan och saken hörde väl också att jag suttit precis i utblåset från värmepumpen och slagit in alla (jo, alla) julklapparna till barnen just före jag gav mig ut i kylan. Dutti ja va. Kanske blir det jul i år igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar