bild

bild

söndag 9 december 2012

Bästa medicinen

...heter Vinterstudion.
På nåt sätt känner man sig produktiv trots att man bäddar ner sig framför tv:n när man hjälper till att heja fram alla svenskar.
Tack och lov.
För nåt annat orkar jag inte göra.
Fortfarande feber och allt det där.
Dessutom har jag fått mens.
Och det värsta av allt: tappat smaken helt och hållet.
Ja.
Nä.
Här läggs minsann ingen lutfisk i blöt idag.
Inga andra dagar heller förstås, eftersom det är superäckligt.
Men dock.

Stackars herr B som inte heller är kurant är ute med snöslungan.
Det snöar som bara den.
Tänk, bara för någon vecka sedan var det stora samtalsämnet huruvida vi skulle få en vit jul alls...
Och sedan kom allt på en gång.

Om jag inte mådde så apigt skulle jag gå ut och fota.
För det är ögonbedövande vackert med all snö i träden.

2 kommentarer:

  1. Ynk, ynk, eländes elände! Men det är i alla fall vackert ute, alltid något... För det gick väl inte så bra i vinterstudion heller? Jag tittar ju inte på sport så jag vet inte, men det brukar slaska över till andra delar av mediavärlden när det går bra för Sverige...

    SvaraRadera