bild

bild

söndag 23 december 2012

Baka, baka pepparkaka

Jullunch hos svärmor och julmiddag hos min ömma moder gör att julförberedelserna i år stannar på en minimal nivå.
Skönt för en utbränd stackare.
Men samtidigt lite snopet för en sillinläggande och organisatoriskt lagd bullmamma.
Det enda jag gjort är en liten gravad lax.
Men vet ni...
Jag tycker att det är för mycket fokus på själva julaftonen.
Som att julen bara varar en enda ynka intensiv dag.
Mellandagarna hör ju också högtiden till.
Och jag tänker skjuta på julgodistillverkningen tills efter julafton. Ja, plus allt annat jag inte hunnit/orkat.
Idag bakar vi pepparkakor.
Ett rätt så stort projekt när man både har småbarn och större barn med kompisar.
Men jag passar på att multitaska och koka risgrynsgröt samtidigt.
Sedan ska jag griljera en skinka.
Nå. Det kanske är rätt juligt här ändå.
Men någon uppesittarkväll blir det icke.
Jag var så eländig och dålig igår att jag tog Sobril mitt på dagen och sedan ett par sällsynta sömntabletter i natt.
Med den följden att jag är bakis på alla sätt och vis.
Nä, det blir nog gonatt och mörkt i Dårhuset rätt tidigt har jag en känsla av.
Tur att det är bättre fart på Grinchen...eh, jag menar herr B.
Han har hållit igång hela dagen med paketinslagning och strykning av finskjortor.
Nu är han och lämnar paket hos min mor.
Plus spanar in förödelsen efter att deras avloppsrör under källargolvet sprack i förrgår.
Och så hoppas jag att han åker runt och stoppar ner mina sista julkort hos folk i närheten.

1 kommentar:

  1. Tack, tack, tack för det fina julkortet. Det enda jag fått, dessutom!

    Jag önskar dig en riktigt God Jul, så hörs vi senare under helgen!

    SvaraRadera