bild

bild

måndag 17 december 2012

Julkort

Jo, jag avbokade julbordet jag var bjuden på imorgon.
Suck och stön.
Då har det gått långt.
Men strunt samma.
Jag har ju gjort sju julkort idag.
Tralalalala.
Nu går jag och småtrollen på extremt kreativt sätt loss på mitt pyssellager tillsammans.
Härligt.
Om de gör kort till mormor och farmor slipper jag ju.
9-åringen har på gentlemannamässigt sätt skickat en julklapp till flickvännen.
Men eftersom allt är så himla pinsamt bad han mig att skriva med snirklig skrivstil på kuvertet för att hon inte skulle ana att det var från honom.
Med följden att jag fick säga till flickvännens mamma vem paketet är ifrån. Med önskemålet att peka henne i rätt riktning. Haha. Ja, de är söta.
Ääh, jag har haft en riktig skitdag.
En lång skitdag.
En sån där skitdag när jag längtar efter la familia och när de väl kommer hem blir det än värre.
En sån där dag när man inte kommer undan.
Sig själv.
Skit.
Sjukdom.
4-åringens alster. Fast det blev visst fler klistermärken efter jag varit framme med kameran. Till farmor. Underbart!

4 kommentarer:

  1. "Jag skulle VILJA att jag ville..." angående ditt förra inlägg. Så sant. Inte kul när man känner sig som en felspelad clown när man träffar folk och då helst låter bli. Uff.

    Fina julkort. Eller ja... julkort i alla fall. =) Kram.

    SvaraRadera
  2. Ohh, lyckliga farmor. Och sitt namn har han skrivit oxå! Ta hand om dig nu, jag skickar lite värme och energi!

    SvaraRadera
  3. Jag höll på att avboka ett julbord den här veckan jag också. Men det var mest för att jag tror jag nått min kvot av meningslösa samtal det här året. (Vädret. Snön. Maten. Lotteriet. Vädret.)

    SvaraRadera
  4. Extremt fina julkort! Synd på julbordet...men det kanske bara var päckelmat ändå. Ja. Man vet ju aldrig. Nä./Kram

    SvaraRadera