bild

bild

tisdag 11 december 2012

tv-terapi

Jag offrade större delen av Nobelfesten för att se handbolls-EM igår.
Och jag kan inte ens minnas senast när två intressanta program krockade.
Men jag valde rätt. Handbollen blev en riktig rysare som svajade in i det sista. Tyvärr lyckades inte svenskorna peta in det där avgörande målet i slutsekunderna och matchen slutade oavgjort. Men ändå.
Prima underhållning när man annars håller på att förgås av ångest och redan har löst så många korsord att man har ont i handen.

Idag känns det bättre. Fast det skriver jag i och för sig den här tiden på dagen rätt ofta. Av den enkla anledningen att jag mår som bäst då. Det är mitt på dagen jag smider alla planer för att komma vidare. Utan någon som helst självinsikt eller förmåga till reflektion över gårdagen, haha.
Nej, stryk haha förresten. Jag ska lägga av med sånt.

Så. Dagens planer då.....
Hm. Nä, jag har nog inga.
Hemska, improduktiva människa.
Jag har inte ens lust att göra några julkort i år. Märkligt. Men det kanske hinner ändras. Kanske blir jag anfallen av en massiv julstämning i elfte timmen trots allt.
Igår hade jag i alla fall vaga planer på att åka och köpa en julgran. Men det är snorkallt idag och jag orkar inte tina upp bussen. Jag får väl se om jag hittar någon som duger ute på ägorna när jag ska ut med hundarna.
Usch, vad jag tycker att advent går fort i år! Jag hinner inte med.


Ferrys nya bästa kompis. Vi får se hur länge vänskapen varar. Nestor bruka kidnappa dem och tömma dem på fyllning rätt så fort. Nu på morgonen har han plockat loss ögonen. 4-åringen är söt som fortsätter att offra sina mjukdjur.

2 kommentarer:

  1. Hoppas du är friskare nu.
    Jag gör INTE ett ända julkort i år jag! Men skicka kort ska jag göra.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hur går det med böldjäveln? Jag önskar vi kunde byta tid på dagen då man mår bättre. Mitt på dagen och förmiddagen är rena jävulen. Nä inte blir det några julkort härifrån heller. Nån måtta får det vara. =)

    SvaraRadera