bild

bild

fredag 28 december 2012

Nej, men allvarligt - del II

Kräktes hela natten.
Med korta avbrott för herr B:s och 6-åringens toabesök.
Magsjuka in da house alltså.
Och jag fick ställa in dejten med min cybervän H.
För att inte tala om att göra alla barn som inte fick åka till leklandet besvikna.
För att absolut inte tala om att herr H från fjällvärlden fick vända om hem redan innan han hade startat.
Och fröken B fick en stilla hemmakväll med sin valp istället för att dricka G&T i Dårhuset.
Förhoppningsvis lät vi också bli att smitta två 17-åringar som råkade sova över en våning upp här. Och lika förhoppningsvis har 9-åringen som övernattade hos kräksjuk kompis inte blivit smittad därifrån heller.
Så gick det med den fullspäckade helgen.
Hela förmiddagen kändes det riktigt surt men nu har jag insett att det är ingen idé att gräma sig över omständigheter.
Vi har gjort det bästa av situationen och sett Arthur 3 med barnen och dukat fram snask till de få som inte mår illa.
Jag har också bestämt mig för att förra gången jag kräktes var den sista. Punkt slut. Och mår nu lite bättre. Kanske så bra att jag sätter mig upp i soffan för att se dum-tv resten av kvällen.

1 kommentar: