bild

bild

torsdag 6 december 2012

Uthärda

Halsbölden blir inte värre i alla fall.
Kan man säga om man vill att glaset ska vara halvfullt.
Och om man skulle kunna svälja innehållet i glaset, vill säga.
Nä, fy tusan så sjuk jag är.
Hostar, väser, har ont överallt och feber.
I morse höll jag på att dräpa mig när jag satte igång en tvättmaskin.
Sedan hostade jag tills jag kräktes.

Idag är det Nobelfest på 6-åringens och 9-åringens skola.
Finkläder, trerätterslunch och andra festligheter.
Jättekul.
Och ännu kuligare skulle det vara om de skippade det här orättvisa momentet med att dela ut priser bara till ett fåtal.
6-åringen hade fått allt om bakfoten och pratade om guldmedaljen han skulle få idag medan han krängde på sig kavajen.
Stackarn.

Vi sjuklingar ska försöka oss på konststycket att åka och handla mjölk och mannagryn.
Förhoppningsvis orkar herr B skjutsa omkring mig i en kundvagn.
Alternativet är förstås att hasa i chigongfart ända in till mjölkkylen. Men det blir jag stressad av.
4-åringen vill äta på sin favoritrestaurang = Ica Maxi. Och det kan man ju ställa upp på när en varmkorv kostar fem spänn där.
Sedan blir det inte så mycket mer idag.
Bara att skjutsa 15-åringen och hans kompis till jägarskolan.
That´s it.

Och se Historieätarna förstås.
Har ni inte sett det förr så har ni missat nåt bra.
Det är suveränt.
Och en fin omväxling till herr B:s ständiga filmvisningar.
Gränsen var nådd och överskriden igår när vi såg kinesisk vampyrfilm...

2 kommentarer: