bild

bild

söndag 2 december 2012

Snökaos eller lokala skurar?

Äh, jag vet inte.
Nog för att det snöade igår.
Mer kanske.
Men å andra sidan - snöar det så snöar det.
Myten att inuiter har hur många ord som helst för snö är seglivad.
Men här har vi hur som helst bara ett ord. Och ett läge.
Antingen kommer det flingor eller också inte.
En halv centimeter eller en halvmeter...
Och idag har det icke snöat i min närhet.
Trots trafikvarning för Västerbottenskusten på radion.
Trevligt att ha vitt och fluffigt lagom till advent i alla fall.
En advent då jag ätit både anisgrisar och lussebullar.
Och inte minst glömt bort mitt adventsljus så att det helt plötsligt blev den 5:e december.
Barnen har faktiskt varit ute i snön och vi har även hunnit med att fira svärfars 64:e födelsedag.
Nu påstår herr B att han drabbats av sorkfeber.
Jag antar att det är hans fobi för råttor och andra gnagare som föranlett diagnosen.
Själv misstänker jag starkt att han är förkyld.
Lilleman är också snorig.
Vi får väl se vad det blir av det hela.
Jag skulle tro att nästa vecka är så där hektisk igen.
Förstås.
Alltid.
I övrigt har jag visst förlagt en del av mina julpynt.
Förstås.
Alltid.
Precis som med halloweenpynten.
Grr!
Har jagat land och rike kring för att hitta ljuskransar att hänga upp i matrummet, men utan framgång.
Ni vet, en sån där liten sak som helt snöbollsartat växer sig till världens största problem.
Tja.
Det var väl det jag hade att rapportera efter att laptopen dammat igen under helgen.
Intressant?
Tacka fan för det ;)

1 kommentar:

  1. Jag undrar var den där snön är egentligen, för den är då inte här...

    SvaraRadera