bild

bild

torsdag 27 december 2012

Bråda tider

Ånä.
Inte gick det så lätt att bli av med julen.
Strax efter att herr B slängt ut den hysteriskt barrande Disneygranen kom småtrollen inkånkande på en hemmaskördad variant.
Nu står den på bordet i biblioteket och lyser lite halvelakt med sin röda slinga.
Och julen börjar visst om.
Suck och stön.
Igår var det familjesammankomst hos min mor.
Även om vi var en familj kort pga magsjuka så räckte det ju till.
Megajulbord och julklappslek tar liksom en stor tugga ur sinande krafter.
Idag har vi bara styrt upp barnen och deras kompisar men imorgon väntar ännu en juldag.
Först blir det Leos lekland med småtrollen, 9-åringen och hans kompis och min vän H från Dalarna med sina två pojkar.
Sedan kommer herr H från fjällvärlden och ska sova över samtidigt som jag också har bjudit hem fröken B med dotter och valp.
Tack och lov har min bror sagt ifrån sig all uppvaktning på 37-årsdagen imorgon, annars vete tusan hur jag hade fått ihop det.
Nu ska jag åka och bunkra upp med diverse onyttigheter inför helgen.
Jag och hela stan, I´m sure.
Men sedan blir det att slappa resten av kvällen.
Nån måtta får det ju vara.

1 kommentar:

  1. Här är alla de lägre grenarna på julgranen söndergnagna pga katter. Vet inte om det är dåligt eller ej för dem... och orkar inte riktigt bry mig :-)

    SvaraRadera