bild

bild

lördag 15 december 2012

Partylördag

Herr B ska på partyparty och julshow ikväll.
Och då blir det ju ofrånkomligen partyparty även hemma.
Vilket passar mig mycket bättre.
Okammad, osminkad och otrevlig(!).
Däremot är det väl osäkert om ljudnivån blir lägre, men det är smällar man får ta.
Happy Feet II, julmust och popcorn är inte fy skam.
Om jag inte rent av tar ett glas vin och firar att jag slipper hämta herr B i stan i natt.
Han har nämligen privatchaufför kvällen till ära.
Inte mer än rätt med tanke på att bussen åkte runt och hämtade bygdens alla 15-åringar efter bion igår kväll.
Kvällens roligaste var när en av grabbarna fastnade på utvägen och jag var tvungen att slita ut och dumpa honom i en hög på garageuppfarten.
Hoppas att föräldrarna tittade på bakom gardinen. Det såg verkligen ut som att det inte skulle vara mer där.
Extra roligt med tanke på att våra ungdomar är världens mest skötsamma.

Annars är det en sån där vanlig komma-ikapp-lördag i Dårhuset.
15-åringen springer runt och levererar salami till grannarna.
Det kryllar av barn här och 6-åringen sparkade just i väg till grannen.
Vi har städat lite och ska snart ge oss ut i julhandeln för att köpa blodstillande till stackars Ferry som för första gången fick en av sina svarta klor för kort klippt igår kväll.
Nu har han ett irriterande bandage och hoppar omkring på tre ben. Så fort han kommer ut i snön börjar det nämligen om att blöda.
12-åringen klev upp tidigt i morse och städade frivilligt(!!) sitt rum. Märkligt. Men plötsligt händer det, säger man ju. Likaså att 15-åringen har skottat av sitt tak.

Jag väntar på skidskytte. Of course. Alltid.
Intressant info va?
Ja, jag menar det. Orkar man inte skriva om all annan skit så kan man åtminstone rapportera om dårhuslivet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar