bild

bild

lördag 13 april 2013

Dårhuslördag

Våren lämnar ingen pardon bara för att jag är trötttrötttrött.
Idag var det dags att gå igenom och sortera vårskor, stövlar, vindjackor och regnkläder till hela kompaniet.
Skönt att det är gjort och framför allt skönt att få slänga bort allt nött och fult och ge bort sånt som är för litet för lilleman.
Ute i förrådet hittade vi allt gammalt Playmobil som 16-åringen lekte med en gång i tiden.
Det blev rena julaftonen för småtrollen när jag bar in fyra fulla kassar och tömde i en stor balja.
Det roade vi oss med efter hockeyn.
Matchen som Skellefteå vann en bra bit in i fjärde perioden. Jeey!
16-åringen var gullig och serverade varma mackor, sallad och tzatziki i tv-soffan.
Och sedan var han ännu gulligare och skjutsade 12-åringen till en kompis på moppen.
Det har faktiskt varit en bra dag.
Förutom att jag och fru L tydligen har utmanat våra nästantonåringar i nåt spel på datorn som jag inte har minsta lilla aning om hur man spelar.
Men den dagen den sorgen.
Imorgon blir det då inte.
Söndagar är data- och spelfria.
Och min plan är att hela familjen ska ut och städa på gården.
Men smart som jag är har jag inte sagt det högt..   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar