bild

bild

lördag 20 april 2013

Fallos

Herr B har åkt för att köpa en fönstertvätt.
Haha.
Själv städar jag.
Haha åt det med.
Sortera kan man göra i det oändliga.
Idag kickade jag igång med mina sygrejer.
Och så har jag bytt vatten i akvariet och lite annat.
Nu ska jag förbereda 9-åringens otippade helgmiddag:
Köttgryta med ris.
Långkok i all ära men gryta?
Det är verkligen någonting vi aldrig äter.
Nå. Lika bra att smida medan järnet är varmt.
Fem i morse gav jag upp alla planer på att sova så jag lär ju däcka förr eller senare.
Fasen, jag skulle kanske ha följt med till stan och sett Tobbe Trollkarl.
Med hjärnan på högvarv kanske till och med trolleri hade varit kul.
Nästan synd att vi inte har några planer idag.
Hoho. Haha. Hihi.
Inte mer än att 12-åringens flickvän kommer.
Förresten har 6-åringen också skaffat tjej nu.
Och 9-åringen har varit ihop med sin flickvän i över ett år nu.
Ja, de är för söta.
I skrivande stund så är förresten 4-åringen och svärmar runt föremålet för sin heta låga: söta - och 13 år äldre - fröken F.
Jo, jag drömde ju om Gösta Ekman i natt. Mycket märkligt. I Papphammaroutfit och med en löstagbar lång och tunn hästsvans i nacken. Vi åkte båt. Det gjorde jag igår natt också. Fast med gänget från hälsans. Vi hade en bananodling på Ålandsfärjan. Sedan tippade båten över en kant.
Hm. Måste konsultera drömboken.
Vänta ett tag.....
.
.
.
Så. Nu ska vi se:
Att färdas i båt är kopplat till livsresan.
Om båten är på väg att sjunka betyder det att man inte kan bemästra olika situationer (no shit, Sherlock).
Färja indikerar förändring mot ett bestämt mål. Man lämnar något bakom sig.
Där ser man.
Ingenting om Gösta Ekman dock.
Och att banan står för fallos lämnar jag därhän.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar