bild

bild

måndag 8 april 2013

Jägermeister mitt i natten

Intensiv helg, på min ära.
Ibland blir det ju bara så utan att man tänkt det.
Fina L och sonen var här på fredagen och vi satt ute och grillade marschmallows.
Och sedan kom Herr H från fjällvärlden och stannade hela helgen.
Och nä - Jägermeister mitt i natten när man redan druckit en massa vin är inte att rekommendera.
Men på lördag på dagen fick jag vila mig i form.
Herrarna åkte och shoppade.
Småtrollen följde med 18-åriga grannen för att titta på flickvännens ridlektion. Plus middag på lokal.
12-åringen hade sovkompis här och 15-åringen hade kompis i bunkern.
Dessutom tog han sitt skoterkort tidigare under dagen, förresten.
Och även om han själv grämer sig över att han hade hela ett fel på teorin har det ju faktiskt ingen betydelse.
På lördag kväll slappade vi framför en dokumentär om rymden.
Och soffan fylldes med nattgäster, grannar och hundar.
Mysigt.
Men jag var rätt mör på söndag kväll.
Har sovit som en stock.
Och påsklovet är äntligen slut.
Vanlig vardag.
Vad nu det innebär.
Lite Hälsans, lite tandläkaren, lite återbesök hos ortopeden med 9-åringen...
Och en massa andra grejer som jag glömt skriva upp.
Vila kanske?
Eller var det att köpa ett marsvin?
Äh, jag minns ingenting.

1 kommentar:

  1. Jaaa, ett marsvin! Du är min substitutdjurägare, för här kommer det inte in ett djur till enligt mannen...

    Påsklovet slut och jag magsjuk, det är väl min summering av veckan hittills...

    SvaraRadera