bild

bild

måndag 1 april 2013

I svallvågorna

Inte bästa dagen.
Nejdå.
Inte alls.
Den bästa dagen var nog en solig sommardag 2007.
Typ.
Den här dagen...
Ingår inte på någon som helst slags topplista.
Igår hade jag ångest redan när jag vaknade.
Sedan tog jag Sobril..
Och så sömntabletter på kvällen.
Som en följd var jag helvetes trött idag.
Så trött att jag inte kunde vakna till liv förrän det var dags att åka bort på middag.
Tjoho!
Eller inte.
Fan.
Jävla liv.
Jävla jag.
Jävla tankegångar som korsar sig själva och krånglar till det för mig.
Äh.
Ja, visst. Jag dök upp på middagen. Var glad och rolig. Sort of. Och åkte sedan hem för dö ut i soffan.
Kul liv.
Kul jag.
Kul påsk.
Vet ni....
Jag tänker mycket på Jesus.
På det sätt han försökte hjälpa människorna.
På det sätt han tog på sig alla våra synder och lät sig plågas.
Vackert.
Osjälviskt.
Man borde ha ett mer markant stråk av det själv.

1 kommentar:

  1. Att vara social kan verkligen tömma ut all uns av energi... Jag orkar fortfarande inte med det i några längre stunder, tur att jag är en sån kul jävel att vara med alldeles på egen hand...

    SvaraRadera