bild

bild

tisdag 16 april 2013

Tandläkarskräck

Nej, någon sån har jag inte.
Tvärtom.
Det är nog snarare jag som är tandläkarskräcken.
Med mina tusen frågor och inbillade hål.
Jag tar säkert upp fyra vanliga patienttider.
Idag var jag där i nästan 45 minuter.
Diskuterade tandtråd, visdomständer, tandblekning och muntorrhet.
Och fick en osedvanligt grundlig undersökning.
Av en fantastisk tandhygienist.
Jag kan inte låta bli att imponeras av folk som är så proffsiga och verkligen tar sitt jobb på allvar.
Fantastiskt billigt blev det också: ynka 380 kronor.
Tänk så mycket jag fick för pengarna...
Undersökning, röntgen, slipning av en tuggtand med en knaggel, borttagning av två tandstenar, fluorpensling, mm.
Och inte minst en bekräftelse på att jag kan sluta noja för att jag skulle ha hål i mina kära tänder.
Jag tycker verkligen om att gå till tandläkaren. Ett tag försökte jag smyga mig dit ganska ofta. Men de upptäckte mig och sa åt mig att jag bara fick komma vartannat år. Haha.



En av tre blusar jag köpte på halva reapriset igår. 25 spänn. Lika prisvärt som tandläkaren. Och framför allt slipper jag stryka även denna vecka ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar