bild

bild

söndag 14 april 2013

Rensa i röran

Ja, herregud så mycket vi har åstadkommit i helgen!
Nu är alla skidor och pulkor bortstädade också.
Och jag har eldat lite skrot och gammalt påskris.
Sköööönt!
I min röriga skalle blir det så himla mycket lugnare om det är rensat i röran runt om.

Dessutom har vi byggt Playmobil hela förmiddagen.
Jag, 4-åringen, 6-åringen, 9-åringen och - håll i er nu: 16-åringen.
Jättemysigt.
Och jag hittade till och med en beskrivning som säkert har 11-12 år på nacken.
Så bland alla piratskepp, båtar och riddare med slott har vi nu även ett jättestort fort.
Tack vare 16-åringens goda minne och mitt frenetiska letande efter de rätta bitarna.
Han är rolig. Lekte knappt alls när han var liten. Byggde ihop allt precis som det skulle vara och ställde bort det.
Likadant nu. Han hade mycket svårt att ta det faktum att jag bestämde att en sjöjungfru skulle bo i slottet. 
Och när 6-åringen byggde ihop en kapten till sin båt som hade fel kläder, piratmössa och gasmask.
Hehe.

Nu sitter jag ute på bron och löser korsord.
Dörren är på vid gavel och det är 10 grader varmt.
Bisarrt nästan.

Och sedan är det hockey igen.
Igår hade vi allihopa spelat tio kronor var på varsitt resultat.
Men det är klart, 0-0 efter full tid hade ju ingen tippat.
6-åringen hade dragit till med 6-1, vilket skulle ge över tusen kronor i vinst.
Före matchen satt han myste när han planerade vad vi skulle göra för pengarna.
Men han tog det rätt bra när det inte gick in. Tack och lov.
Idag tror jag på 3-1 till Skellefteå.
Kom ihåg var ni hörde det först.


Observera 6-åringens favvobrallor (=långkalsonger) och 9-åringens öh, liemannendräkt...

1 kommentar:

  1. Vilken härlig dag! Jag har aldrig byggt med Playmobil, men älskar lego!

    SvaraRadera