bild

bild

torsdag 11 april 2013

På G

Jo, idag är hon på G den här bullmamman.
Åtminstone ett tag till.
Har tvättat håret,
Sorterat bland alla schampon i badrummet,
Satt igång torktumlaren,
Ätit en banan,
Lovat att hämta några grabbar efter skolan,
Och inte minst bokat in en dejt med en vän på Hälsans.

Igår var jag så slut att jag inte visste vart jag skulle ta vägen.
Efter att ha haft både mamma och 9-åringen med mig till stan alltså.
Allt gick bra hos ortopeden och det var väl då det släppte antar jag.
Skulle köpa nåt som jag ändå inte kunde komma ihåg inne på Ica...
Där allt är kaos på grund av ombyggnation.
Dessutom kändes det som att jag kände alla jag träffade.
Jag har ingen aning om vad jag stannade upp och pratade om.
Jo, en sak minns jag förresten:
Att jag fick veta att några gammel-gamla jobbarkompisar visst läser min blogg.
Där ser man.
Lustigt.
I alla fall, så åkte jag hem för att vila.
Grillkorv med bröd till middag. Byxor av.
Så bjöd herr B hem vänner på fika.
Suck. Byxor på igen.
Men ikväll ska jag inte göra ett nåt. Bara lösa korsord medan herr B skjutsar ungar kors och tvärs.
Så det så.



1 kommentar:

  1. Det är skönt när man får ta av sig byxorna. Inte fullt så skönt när man måste ta på dem igen.

    =)

    SvaraRadera