bild

bild

onsdag 17 april 2013

Lite fixerad

Igår kväll sa herr B till slut åt mig att sluta prata om mitt tandläkarbesök.
Oops.
Nä, det är väl inte många som delar mitt intresse antar jag.
Men dock.
Att gå omkring och veta helt och fullt att man inte har några hål i tänderna är en upplyftande känsla.
Även så här dagen efter.
Kanske i och för sig för att bipolariteten verkar ha skruvat upp mitt stämningsläge några snäpp. Haha.
Nej, det är inte roligt.
Igår vräkte jag ut innehållet ur en massa köksskåpar, sorterade, torkade av och satte hyllbård.
Dagen innan gick jag igenom sjutusen pärmar med skolgrejer som barnen släpat hem.
Bland annat.
Och så detta tvångsmässiga korsordslösande på tid. Jag fyller till och med i några rutor när jag kissar.
Idag har jag sorterat i några lådor. Plus att jag tvättar.
Skönt att jag är bortbjuden på lunch så att jag slipper se eländet. Kanske jag kan varva ner en aning hos bästaste fru L när vi planterar luktärter.
Och ikväll ska jag vara en dutti kicka och ta sömntabletterna som farbror doktorn rekommenderar.
Man får ju passa på de enstaka kvällar det inte är hockey.


6-åringens AIK-kyckling. Hänger precis vid tv:n. 3-0 i matcher mot Luleå. Vinner vi imorgon är guldet klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar