bild

bild

torsdag 25 april 2013

Min lilla trädgårdsmästare

Tja, det är klart...
Det hjälper väl föga att vara praoelev i världens största lekstuga när dagen börjar med en tråkig tant från arbetsförmedlingen som informerar om gruvarbetarutbildning i Överkalix.
Och kanske bidrog inte praoelevens mamma heller till en bättre stämning när hon råkade(!) berätta för tanten och alla sina jobbarkompisar att han spelar trumpet.
Nå.
Sedan planterade vi fröer och vattnade.
Och så hann vi med ett pass ute i verkstaden där vi gjorde en liten gipsmodell av 9-åringens hand. Den ska jag hälla betong i när den torkar och så tar vi hem den.
Och faktiskt var han på rätt gott humör även sedan när vi helghandlade och åt hamburgare.
Jag tyckte att han gott kunde jobba en timma till när han nu ändå hade praodag.
Så han drog kundvagnen och släpade kassar.
Ett gott dagsverke.
Särskilt som det i vanlig ordning tog extra lång tid eftersom de än en gång hade bytt ordning på Ica.
Det hjälpte nada med handlingslapp kan jag säga.
Utan grillkol blev ja...
Och jo - det tar ALLTID EXTRA lång tid. Oavsett ombyggnationer. Min normala standard kan man ju se sig om i stjärnorna efter.

Nu laddar vi för 40-årskalas hos svägerskan.
Presentkort på spabehandling och en chic liten påse med diverse kroppsprodukter.
Plus en krukros.
Jag har plöjt igenom hela garderoben för att hitta nåt att ha på mig.
Nej, jag har inte lite kläder.
Men de är håvetes skrynkliga.
Så på karlaktigt vis har jag nu lagt ner mer tid på att hitta något som slipper strykas än vad det skulle ha tagit att stryka.
Häpp!
Mimmi Pigg-klänning, knallcerise strumpbyxor och en syrenlila kofta. Enligt allafärgerpåsammagångprincipen.

1 kommentar: