bild

bild

torsdag 18 april 2013

Lite lugnare dag igår

...så vi får väl se vad det ska bli av det här måndagsexemplaret till hjärna.

Jag var hos fru L och blev bjuden på en härlig, vitlöksindränkt tomatsoppa.
Ibland har man det bra, minsann.
Efter lunch tog vi Ferry med oss och gick för att hämta lilleman på dagis.
Och sedan ramlade både fru L:s båda pojkar och mina mellansöner in.
Så det kanske inte blev den där riktigt vilsamma tjejeftermiddagen jag hade tänkt direkt.
Men ändå.

Idag ska jag veckohandla med min mor.
Det blir enkelt. Allt är nämligen slut.
Och så ska jag överraska la familia med nåt smarrigt till hockeyn ikväll.
Förhoppningsvis en långt bättre överraskning än innehållet i den stora kartong herr B förärade mig igår:
En toasits.
- Jamen, det äääär ju för din skull!
Kontrade han när jag inte på långa vägar blev lika glad som han hade föreställt sig.
Min?
Äh, vi släpper det.

I natt har jag sovit med hjälp av Sobril. Något jag blir mindre trött av dagen efter än sömntabletter. 
Men det är ändå skönt att jag slipper köra.
Idag ska jag FÖRSÖKA ta det lugnt.
Banne mig.

2 kommentarer:

  1. Det är så väldigt sällan lugna och vilsamma eftermiddagar blir lugna och vilsamma.

    SvaraRadera
  2. Ja toasits alltså... vad säger man? Men tanken var god. =D

    Menar du att till och med florsockret är slut?

    SvaraRadera