bild

bild

söndag 23 juni 2013

Frisk

Ha ha ha.
Eller nåja.
I magen i alla fall.
Och kanske frisk nog för att åka  på möte på folkhögskolan imorgon och smida planer för framtiden.
Ja, kanske till och med frisk nog för att åka till mitt gamla rehabställe och göra slut med det.
Jag har nämligen bestämt mig för att för första gången sedan jag gick i väggen att...eh, vänta ett tag:
*spänningstrumvirvel!*
Att....
Att...
Bara gå hemma och såsa under fem sommarveckor.
Utan Hälsans Trädgård. Utan terapi. Utan skrivarkurser. 
Ja, utan alla de krav som gör att jag inte orkar känna efter hur jag mår.
Befriande.
Och samtidigt...
Totalt förbjudet.
Jag vet, jag vet.
Men väderkvarnarna jag slåss mot kanske inte ens finns på riktigt så jag tar chansen att försöka mig på en ny variant att fylla sjukdagarna med.

Och annars då?
Jorå.
Jag har återigen kommit på en bokidé som är hysteriskt rolig.
Kanske börjar jag fila på den på riktigt den här gången.
Och så har jag fått en grönmelerad virkad bikini med kitschiga uddar av min man.
Stor humor va?
Särskilt som den är skapligt luftig(!).
Jag har utfodrat bygdens alla barn och tonåringar med ett roligt restbuffébord till middag.
Utan att skämmas.
Några lindade in köttbullar med gräddsås i tortillas. Några åt stekt spagetti med kyckling. Vissa åt potatissallad och starka korvar. Och ännu konstigare och restigare.
Hehe.

Just nu känns det ganska uppåt.

1 kommentar: