bild

bild

fredag 28 juni 2013

Ovanpå allt annat...

Nej, det var inte bästa veckan till att börja med.
Ömsom Sobril, insomningstablett och vin. Liksom.
Ogjorda saker all the way.
Och min ohängde far som jagar mig telefonledes.
Plus ryggen och allt det andra då.
Vad man absolut inte behöver ovanpå det är att ens finaste terapihund försvinner.
Freudan gick ut under kvällen igår och kom inte tillbaka.
Det har aldrig hänt förr.
Jag och herr B åkte flera mil för att söka sent igår kväll.
Inte ens när vi ännu senare fick besök av revirhävdande grannhundar som brottades med Nestor dök hon upp.
Jag har onda aningar.
Det hjälper ju föga att en hund är försäkrad i såna här lägen.
Alla husdjur är mig förstås kära men lika förstås mådde jag inte så här apa när ormen höll sig borta i sju veckor.
Min första hund.
Min lilla Freudan/Gosch/Fråddan/Gumsan/Freudski...

2 kommentarer:

  1. Åh, nej! Det är inte bra. Och varg och björn har ni. Håller tummarna för att hon bara är på friarstråt.

    SvaraRadera
  2. Ja bara hon undsluppit varg och annat...men vad jag såg på fejjan så verkar hon ha dragit in till polisen va? Klok hund.

    SvaraRadera