bild

bild

måndag 17 juni 2013

Nu är det officiellt

Så här på sommarlovets första riktiga dag går det inte att låtsas att det är vanlig helg längre.
Nå.
Sommarlov har väl sin tjusning också, antar jag.
Småtrollen har fortfarande inte klätt sig.
De sitter i 4-åringens rum med lego upp till öronen.
9-åringen sitter uppe vid sin dator.
13-åringen är och tältar med grannen.
Och 16-åringen har moppat iväg till första dagen på kyrkogårdssommarjobbet.
Herr B är faktiskt på g också. Han pratar i skrivande stund med sin vän på bygghandeln.
Tydligen blir det stora inköp idag.
En liten altan till 16-åringens bunker bland annat.

Jag borde också vara på g.
Studiebesök på en annan rehabiliteringsåtgärd, som jag har dagen till ära.
Men det var ju det här med måendet förstås.
Och min förlorade röst.
Antagligen stämbandskatarr som jag hade förra sommaren.
Det enda man kan göra åt det är att vila rösten.
Ha ha. Att vara tyst alltså...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar