bild

bild

lördag 29 juni 2013

Stadsfest

Nå, vad är väl en bal på slottet...?
Hemmafest funkar lika bra det med.
Eller fest och fest - jag menar sova i soffan med A-korsordet i näven medan en 7-åring ser Peter Pan på tv.
Egentligen skulle vi ha partajat i kompisars husvagn ikväll.
Och tillsammans med resten av stan minglat omkring mellan öltält och artistuppträdanden.
Men eftersom jag är finito avbokade jag.
Surt att ha lust att ha lust när hela lustigheten saknas.
Men skam den som ger sig.
Jag fortsätter att boka in roliga saker i samma takt som förr, haha.
Äh, självkännedom är så himla överskattat ändå.
Visst blir man väl ändå mer begränsad av sina begränsningar om man bejakar dem?

Idag har jag haft 4-åringen hack i häl.
Bildligen och bokstavligen.
Storebröderna har varit med kompisar och herr B har målat altantak ute i bunkern.
Vi har fyllt barnpoolen, lekt med playmobåtar, letat insekter, haft hundmys och spelat Fia på gräsmattan.
Till slut fick jag sår i öronen och klippte gräset en stund för att vila.
Och efter maten dog jag.
Somnade ifrån korsordet medan 7-åringen försåg sig med film och popcorn.
Herr B och lilleman är i stan för att plocka upp karusellåkande 13-åring med flickvän.
Snart slut på lugnet.
Och jag känner mig i vanlig ordning inte ett dugg piggare (nähä!).

Men man kanske skulle rycka upp sig ändå.
Det sägs ju att det är lördag.
Sockerdricka med hjärtformade isbitar är ändå godare än ljummen öl i plastmugg.
Och om inte annat i en betydligt mer passande prisklass för ett medelålders par som just lagt ut sjutusen kronor på att renovera pumphuset.

1 kommentar:

  1. Bra att du tar det lugnt och avstår när du känner att det inte går, även om pet är pissigt. Jag tror det är bra att fortsätta boka in saker, men vara uppmärksam opå om det kommer att funka eller ej... En mår inte bra av att gräva ner sig under täcket helt och hållet, det är bra att glänta lite på en flik nu och då och känna efter...

    SvaraRadera