bild

bild

söndag 30 juni 2013

Sly

Nej, inte Sylvester Stallone utan den sorts sly som tar över skogstomten om man inte håller efter.
Man = jag.
Men det förstod ni nog.
Efter gräsmatteklippningen igår höll ryggen på att skära ihop totalt.
Så jag skulle liksom ta det lugnt idag.
Hasa omkring med en sekatör i näven och bara vara.
Nå.
Det är svårt att sluta klippa och rycka upp när man väl har börjat.
Och sly växer med ljusets hastighet så det finns alltid mer att göra.
Nu har jag ont(!) i ryggen.
Riktigt ont.
Äh.

Ännu en tropiskt varm dag i alla fall.
Ytterdörren öppen.
Barn och hundar som springer in och ut.
En man som målar.
Ett gäng 16-åringar med moppar och badbrallor.
Vi får nog minsann åka ut till havet med småtrollen lite senare.
Vi brukar bada på kvällskvisten.
Då stranden är folktom och man slipper sola.
En punkt som jag och herr B är rörande överens på.
Och barnen är vana sedan de var små så de frågar inte efter några heldagar.
Nej, hu vale för att ligga som packade sillar på en glödhet strand och få sand i munnen så fort man försöker äta nåt.

1 kommentar:

  1. Nej det är ingen hit. Och jag förstår det där med sekatörgrejen. Man kan inte sluta fast man har jävulen hängande över sig. Och jag tänkte faktiskt direkt på Stallone när jag såg rubriken.

    SvaraRadera