bild

bild

torsdag 6 juni 2013

Seg dag

Herr B dundrade in strax efter tre i natt.
Tack och lov att jag slapp hämta honom på festen säger jag bara.
I morse var han lite - ähum - seg.
Klev upp...och gick och lade sig igen.
Men vid lunchtid jagade jag upp honom.
Nån måtta får det väl ändå vara.
Dessutom behövde jag hjälp med att tanka gräsklipparen.
Kanske det borde ha varit en varningssignal förresten.
Att jag inte klarade att lyfta bensindunken på grund av ryggen, alltså.
Hur jag då trodde att det skulle gå bra att baxa gräsklipparen över vår steniga mossmatta vet jag inte.
Men, äh. Vi släpper det.
Ljuvligt väder idag. Inte så där tropiskt hett som den senaste tiden, och så lite blåst.
Fiskekillen fick skjuts hem från tältövernattning ute på en ö i havet...och skulle senare till flickvännen på middag.
Medan herr B fixade det grillade jag.
Sedan tog vi en promenad i skogen med hundarna och småtrollen.
Nu har jag icke helt oväntat sovit ett par timmar.
Tydligen kan man bli seg av annat än alkohol.
Fast jag hade ju i sanningens namn en överintensiv dag igår. Något som toppades med en 9-åring som aldrig ville gå och lägga sig igår kväll.
Mitt i natten åt vi mackor och var ute och smällde vattenballonger. Och släpade på en tjurig tik som vägrade kissa.
Ah. Vi hade det mysigt. Efter några halva pseudovetenskapliga program på tv somnade han i min säng.


Mygg? Vi??? Nä, iiinte då.

2 kommentarer:

  1. Jodå, det går att bli hur seg som helst även utan alkohol. Det gäller bara att överskatta sitt energiförråd å det grövsta... Gahh, myggbilden, vilken fasa!

    SvaraRadera
  2. Åh tvi vale för så mycket mygg.. :(
    Stackarn...
    Kram..

    SvaraRadera