bild

bild

tisdag 11 juni 2013

Your honor - I move to strike!

Eller hur jag nu skulle säga om jag var med i en amerikansk domstolsfilm.
Och om jag också mot förmodan skulle ha en chic liten grå dräkt på mig med knälång kjol och figurskuren kavaj. Plus vit kråsblus och svarta pumps då. Och varför inte ett par markanta smartbågar med fönsterglas till min slätkammade svinrygg.
Ha ha ha.
Nä.
I object!
Mot både kläderna och mitt förra inlägg.
Sekunden efter jag skrev det kraschade min mage och med morgondagens IKEA-tripp som flög all världens kos verkade det visst som om jag firade ner mig helt frivilligt i den slemmiga brunnen.
Så kan vi ju inte ha det.
Visst, jag är sjukskriven. Men tänk så mycket jag får för pengarna när jag samtidigt både har pajat ryggen och magen i samma veva som allehanda pollen får mig att nysa och snyta mig var och varannan minut.
Ho ho. Hi hi. Hå hå.
Jepp. Multitasking har jag alltid varit bra på.
Nämen. 
Det kan väl alltid vara värre.
Tack vare relativitetsteorin
Hur folk överlevde innan den uppfanns har jag ingen aning om.
Pimp my grå vardag har jag uppfunnit själv.
Från början gällde det bara tisdagar men har nu utökats till veckans alla dagar.
Ja, till och med helgen.
Det gäller att unna sig.
Ibland kallar jag det för att sticka huvve i sanden, men det stämmer inte riktigt.
Om jag unnar mig nåt kul nu så finns ju allt mörker kvar och väntar på mig efteråt.
Men om jag inte unnar mig nåt...tja, då finns ju risken att mörkret tar över redan nu.
Ett lysande tillfälle kom inflygande för en stund sedan.
Det var 16-åringen som lekte ninja(?) med kaststjärna(?) med posten.
Efter att ha fått halsen avskuren med ett par brev lyckades jag på nåt mirakulöst sätt tillfriskna och öppna det ena.
Jo, jag tackar jag: Ett paket från Yves Rocher väntar på mig macken.
Ni vet, ett sånt där paket där allt är nästan gratis samtidigt som man får fina premier och fri frakt.
Me like.
Och när jag skickar iväg herr B på moppen för att hämta ut det ska han även få köpa en korsordstidning.
Häpp!
Och nu ska jag rycka upp mig.


1 kommentar:

  1. Objection overruled.

    Ryck och ryck. Varför kan man inte slita upp sig? Ta sig i kragen när man inte ens har nån krage. BAH!

    SvaraRadera