bild

bild

lördag 8 juni 2013

Top Notch!

Jag vet inte om jag skrivit det tidigare men i la familia roar vi i alla fall oss med något som vi kallar Veckans Ord.
Och nu är det Top Notch som gäller.
Mycket användbart.
Allt blir liksom bättre med ett Top Notch och tummen upp efter man har sagt det.
Extra roligt blir det förstås när man säger nåt som inte alls är kul eller bra, hehe.

Men i sanningens namn är det här en rätt så Top Notch:ig dag.
Jag öste ur mig all förtvivlan över min livssituation igår och mår faktiskt bättre nu.

Bra tajming med tanke på att fru A och herr D med barn kommer hit och ska grilla och bada tunna om en stund.
Jag har gjort till mig och tänker bjuda på hallonvin+sockerdricka+frysta hallon ur mina flamingoglas.
Barnen får samma sak fast med hallondricka. Och istället för glasen (som jag är så rädd om)(trots att de är av plast) får de vanliga glas och varsin flamingodrinkpinne.
Till middag har jag gjort potatissallad och en vanlig sallad.
Och så blir det grillad fläskfilé och lyxiga(?) tyska korvar á la herr B.
Plus mumsiga tillbehör.
Om inte magen svällde upp som en ballong skulle jag faktiskt kunna leva på inlagda vitlöksklyftor.
Pannacotta med hallon- och mangosås till efterrätt.
Ja. Då vet ni. Skål och välkomna till Nettans Matblogg.

Efter att ha hoppat in i duschen fick jag tack vare mina minutiösa (nåja) förberedelser ett tidshål.
Jamen, varför inte släppa ut ormen på grönbete då!
Han blev jätteglad.
(Vaddå - ormar blir inte glada? Blir de visst det!)
Top Notch!

Världens bästa Ozzy. 12 år gammal och 180-190 cm lång. En majsorm som varken bits eller är giftig.

2 kommentarer:

  1. Han SER glad ut. "Spiffing" är ett bra ord, också.

    SvaraRadera
  2. Åhh, lycklig Ozzy! Klart ormar kan bli glada! Och midagen låter sannerligen top notch!

    SvaraRadera