bild

bild

onsdag 19 juni 2013

Nä, nu återgår jag till sommarlättjan

Idag blir det gräsklippning.
Jo, igen.
För jag orkar ju bara en liten plätt i taget.
Och vi har flera tusen kvadratmeter.
Men skam den som ger sig.
Jag får ju slappna av i skallen medan jag gör det i alla fall.

Igår byggde herr B en altan utanför 16-åringens bunker.
Tänk att ett enkelt trädäck kan göra så mycket för trivselfaktorn.
Det Dårhusets arkitekt inte tänkte på var dock att trivselfaktorn för myggorna är extremt hög där nere.
Men det är ju inte jag som ska sitta där, ha ha.

13-åringen ska till flickvännen och fiska.
Vad annars.
7-åringen är hos granntjejen.
4-åringen inviger nya fjärilshåven.
16-åringen klipper gräs på kyrkogården.
Och 9-åringen har helt otippat bytt ut sin onepiece mot shorts.
Det känns som om vi måste grilla minsann.
Och fira att flera dagar in på sommarlovet har vi fortfarande inte slagit ihjäl varandra.

Lammspett, tzatziki och halloumi.
Så då vet ni.
Frågan är bara om vi ska göra det före eller efter premiärdoppet i havet i eftermiddag.
Ah, svåra sommarval.

2 kommentarer:

  1. Trädäck is the shit. Hade jag råd så skulle jag bygga trädäck och gångbryggor över hela gårn. Är lamm gott? Dum fråga, du tycker det uppenbarligen annars så skulle du ju inte äta det. Men du äter ju korv i och för sig... i alla fall så har jag aldrig ätit lamm. Jag blev erbjuden ljummen kaningryta en gång men... nej.

    SvaraRadera
  2. Familjen stack till Tyskland utan att klippa gräsmattan... Så nu måste jag göra det i helgen... Vilken fasa... Och jag har väl knappt 500 kvadratmeter... Men vi har en elklippare - med sladd... och när vi flyttade till hus, trots mina tveksamheter utlovades att jag inte skulle behöva skotta snö eller klippa gräs... Löftet om snöskottning brast redan första gången det snöade... Och gräsklippningen har ju till förra sommaren bestått av att slå med lie (som jag fick göra) men jag har faktiskt inte ännu behövt röra klipparen. Men nu måste jag... Få se hur långt jag kommer innan jag råkar klippa sladden och elektrifierar mig själv...

    SvaraRadera