bild

bild

lördag 1 juni 2013

Aktivitetslördag

Om man håller igång precis hela tiden känner man inte av ryggen så mycket.
Va? Vem sa det? Nån idiot till rastlös själ förstås.
Hur som helst...
Idag stod gården på agendan.
Allt ifrån att fixa i rabatterna till att skura badtunnan och mitt kitschiga vattenfall.
Jag gjorde det som var lättare, ska väl tilläggas.
Och när herr trampade rakt igenom gräsmattan och upptäckte en underjordisk grotta fick la familia springa i skytteltrafik för att fylla hålrummet med stenar och jord.
Galet stor grotta. Som nådde ända fram till husgrunden.
Helt bisarrt också att gräsmattan legat slät och fin i 16 år och plötsligt får för sig att rämna.
Jaja, så kan det väl gå när marken består till 90% av sten och bara 10% jord.
Men ändå.
Nu börjar jag stelna till.
Igår var jag duktig(!) och avstod de farliga pillrena vars namn inte får nämnas....
Men gav upp på kvällen och tog ännu starkare grejer som jag fått av vännen fru A.
Inte för att det hjälpte nämnvärt.
Vankade omkring som en zombie och hittade till slut en fristad i 4-åringens säng.
Att ha en 80:s madrass och bara behöva dela med två hundar är som att komma till himlen.
Men otacksam som jag är gick jag med ojämna mellanrum ändå upp och vankade.
Ah, nu blir det tjatigt med ryggen. Ska sluta. Jag lovar.
I alla fall fick vi mycket gjort idag.
16-åringen har klippt hela mossmattan för att tjäna sig en extra slant. Och tillsammans med 12-åringen blev han beordrad att skura upp badtunnan (gratis). Varje gång jag/vi ryter i blir jag påmind om vilken majonnässtinn räkmacka grabbarna glider omkring på. Nej, mer sysslor säger jag bara!
Nestor har haft sin fars gamla sele på sig och varit på cykeltur. Ferry som var lös sprang som en tok efter. Sedan dess har hans tunga hängt ute och han har kämpat med att hålla upp sitt öra han hade vikt som valp.
Freudan har mest kämpat mot myggen. "Nån" idiot (eller endiot som barnen säger) har ju snaggat bort hennes försvar mot allehanda blodsugare.
Det är inte helt lätt att vara hund i tropisk värmebölja.
Inte människa heller.
Om jag fick ha september året runt skulle jag vara nöjd ;)


Gropen. Slash Grottan. 

9-åringen kör moppe. Sin EGEN moppe. Som han fått av mig.

En sällsynt gäst i min systemkamera. Gullungen.
Nämen...Särskilt ren blir man ju inte...

1 kommentar:

  1. Slukhål är inte att leka med! Har du tipsat tidningarna? Kanske kan tjäna en slant på hålet... Det kanske var slukhålet du drömde om häromdagen, där alla silverpenningarna kom ifrån...

    SvaraRadera