bild

bild

torsdag 25 juli 2013

Har ryckt upp mig

Typ i alla fall.
Eller rättare sagt försöker jag.
Utan lugna stunder hinner man inte tänka så många svarta tankar.
Idag ska jag klippa färdigt gräset. En liten stenig plätt som 13-åringen lämnade efter två timmars idogt klippande.
Och så har jag bjudit hem herr J och hans stora hund på middag.
Och om inte det räcker så har jag en bunt korsord att stänga av hjärnan med mellan ogräsrensning och stekar.

Vad är det för dag idag?
Igår trodde jag visst helt felaktigt att det var torsdag...
Plus att jag pratade med kära V i Hufvudstaden om att jag hade sagt att vi skulle komma måndag den 28:e.
Den 28:e är naturligtvis en söndag. Och igår var det onsdag.
Få se om jag håller reda på dagarna resten av dagen i alla fall.

Småtrollen har börjat packa.
Lilleman har en hel ryggsäck full med kudde och majs(!)burkar.
Själv måste jag förstås stryka innan.
Booooooring!
Nä, min fäbless för klänningar och min aversion mot strykning går inte direkt hand i hand, om man säger så.
Men fördelen med att köra buss är att jag kan hänga alla klänningar istället för att knöla ner dem i en resväska i alla fall.
Man får vara nöjd med det lilla.
Det blir härmed dagens mantra.

 Kvällsbad vid havet. Gissa vilka som badar oavsett temperatur och vem som lika oavsett aldrig badar... 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar