bild

bild

torsdag 4 juli 2013

Nyhetstorka

Ni vet, när kvällstidningen lockar med rubriker som "Så går du ner åtta kilo på en kvart" och "Stort test av roséviner" istället för "24 skolbarn döda i busskrock i Italien" eller "Nordkoreas massiva upprustning".
Det gäller samma sak i semestertider på bloggen.
Åtminstone just nu.
Jag har nämligen bestämt mig för att ta lite semester från allt elände.
Strunt samma att jag inte klarar av att jobba - det är ju ändå ingen annan som gör det i juli heller. Liksom. Typ.
Så här kommer det:

Vi har haft besök av bästaste herr H från fjällvärlden i ett par dagar.
Mycket mat, prat och skratt har det blivit. Och i sanningens namn även en hel del vin i förrgår.
Så mycket vin att jag och herr H skrålade Dan Andersson ända fram på småtimmarna.
Igår var herrarna på shoppingturné. Så som det kan bli när man kommer från lilla Sorsele till Skellefteås nya storstadshybris med jagvetintehurmånga butiker.
Jag tog då barnen med mig och åkte ut till havet. Först köpte vi glass och gick på upptäcktsfärd och sedan köpte vi fika och åkte till ett annat ställe och hade picknick.
Sedan grillade vi hemma och jag gjorde en potatisgratäng och lite annat smarrigt.
Idag var vi uppe i ottan för att åka och lämna in bussen på verkstad för att fixa skjutdörren bak som knappt går att öppna/stänga.
Nu har vi suttit och ätit en lång lyxfrukost med färska ostfrallor.
Och vinkat av herr H.
Barnen är med olika kompisar och ikväll ska jag gå en promenad med fina L.
Semester du sa, semester de va!

1 kommentar:

  1. Hoppas du verkligen har det lika skönt som det låter!

    SvaraRadera