bild

bild

torsdag 25 juli 2013

På en av årets varmaste dagar...

....har jag:

1. Flyttat vattenspridaren mellan uttorkade rabatter.
2. Tant-fixat några små arrangemang med vatten i trädgården.
3. Suttit på bron och löst en knippe korsord samtidigt som jag bälgat i mig 1½ liter bubbelvatten.
4. Suttit vid kaffebordet och löst ett korsord tillsammans med herr B.
5. Tvättat och tumlat och hängt.
6. Lagat karré med rödvinssås, mozzarellafylld kyckling med chilisås samt stekt potatis och bjudit min vän herr J på middag.
7. Bjudit på blåbärsmilkshake till efterrätt.
8. Suttit ute i kvällssolen och umgåtts och druckit kaffe.
9. Diskat undan.

Tja. Det var väl det.
Bra att jag strukturerade upp dagen i punktform va?
Blogginlägg for dummies.

Men inalles: en bra dag.
Min vän herr J är en hyfsat ny bekantskap.
Vi träffades på Hälsans Trädgård och trivdes så bra ihop att vi började umgås på fritiden när han slutade där.
Och allt blir ju dessutom hundra gånger bättre då J är en lika stor skrotsamlare som herr B.
Idag åkte han hem med en båtmotor utan propeller från vårt förråd.
I utbyte ska herr B få några random delar som (eventuellt) passar vår andraskoter.
Haha.

Imorgon blir det hallonplockning med min ömma moder.
Bäst att köra två bilar.
Att säga att hon är besatt av hallon är en underdrift så vi får se hur länge jag och barnen pallar.
Ett yppans tillfälle att bättra på trädgårdsbrännan (= ryggen) i alla fall.

Sedan är det väl ofrånkomligen hög tid att börja tänka på hur vi ska lägga upp semestern.
Om inte annat för att ha bra svar när alla tjatar och frågar.
Själv tycker jag att det är lääänge kvar till söndag morgon...

1 kommentar:

  1. Hahaha skrotbytare, You win some (blir av med skrot), you lose some (får tillbaka skrot som betalning)...

    SvaraRadera