bild

bild

tisdag 2 juli 2013

Inmålad i ett hörn

När jag kom hem efter min lunch med bästa L och finaste herr J hade min man målaren helt otippat använt sina yrkeskunskaper på det avskavda köksgolvet.
Så nu kan man inte gå in i köket.
Eller till badrummet.
Eller matrummet.
Hm.
Bra att han målade. Det har behövs ända sedan hädangångne Ruff satte klorna i vårt målade trägolv.
Men tajmingen...
Det är fullt med barn här och så väntar vi på herr H från fjällvärlden och kanske nån fler.
Det skulle inte vara så dumt med tillgång till ett kök. Liksom.
Men jag får väl spela cool och ta dagen som den kommer.
Tur att jag inte köpte glass på min lilla shoppingtripp i alla fall.

Ormen har ätit idag.
Äntligen är han som vanligt igen efter sjuveckorsutflykten lös i huset.
Nu har han ätit flera gånger och matvägran är över.
Skönt.
En sak mindre att oroa sig för.
Han har också precis genomgått en fin ömsning.
Vad jag menar med det?
Jo, att han tappat hela skinnet på en gång.
När han matvägrade ömsade han i bitar, och det är inte bra.

Men dagens största händelse måste ändå vara att jag har tagit emot hjälp.
Något jag är skitdålig på i vanliga fall.
Det var min ohängde fars nya sambo som erbjöd sig att baka till mitt kalas.
Först sa jag nej...
Och sedan tänkte jag: varför inte?
Jag har förmodligen alldeles nog med att laga mat till buffébordet på den stora dagen.
A small step for mankind, but a giganormous jättekliv för mig.
Kanske kan det vara början på någonting nytt.
Att acceptera att jag inte är hundra och sluta kämpa för att klara mig själv hela tiden.
Det är inget fel att ta emot hjälp när man behöver. Och när det finns såna som verkligen vill hjälpa.
Så dää så.

I övrigt har jag beställt mjuka bh:ar från Tv-shop.
Jag har ju alltid så himla stora problem med mina svällande(!) behag.
Jag brukar gömma dem i sport-bh och den här modellen är ungefär likadan - men tunnare och mjukare.
Lite som Sloggy.
Perfekt. Inga sömmar. Inga bågar. Ingen push-up och inga kuddar.
Och billigt.
Ni har väl sett reklamerna från Tv-shop?
Ringer du NU får du massor med extra produkter. Och är du riktigt SNABB får du ännu fler!
Så här sitter jag nu med sju bh:ar, haha.
Problem solved.

1 kommentar:

  1. Hmm, jag har tränat min man i att säga "Nej", eftersom han alltid lovar ut att göra alldeles för mycket för alla andra. Vi (du och jag) kanske skulle träna oss på att säga "ja" istället...

    SvaraRadera