bild

bild

onsdag 10 juli 2013

Storhandling

Puh!
Har varit och handlat till söndagens kalas.
Och gjort lite andra ärenden.
Jag vet inte om jag någonsin kommer att lära av mig med att försöka göra bort ALLT på samma gång, ALLTID.
Men nu är det gjort i alla fall.
Och av bara farten har jag dessutom försökt få tag i någon slags chef och skrivit till a-kassan.
Ibland förvånar man sig själv.
Men nu räcker det.
Både skalle och kropp är helt slut.

Förresten hade jag en bisarr dröm i natt.
Jag hade panik över ett missat tandläkarbesök.
Tydligen skulle jag ta bort några stygn och det skulle kosta 1000 kronor.
Herr B tyckte förstås att jag jagade upp mig i onödan.
Varvid jag gick omkring med två femhundringar och försökte få honom att fatta att jag var så illa tvungen att betala ändå.
Men jag ringde i alla fall till tandläkaren för att be om ursäkt. Jag hade nämligen för ont i ryggen för att ligga i tandläkarstolen, hade tänkt avboka men glömt bort det.
- Men du ringde ju igår kväll och sa det! Sa sekreteraren.
-Nä, det gjorde jag inte.
- Jooo då! Men jag kan förstå att du inte minns nåt. För du var ju dyngrak.
Dyngrak? Och min förklaring att det var Tradolanet som gjorde mig lite konstig bara viftades bort.
Efter ett långt samtal om förmaningar med alkohol och om minnesluckor lade jag på.
Och började leta på nätet hur man skulle få bort diagnoser(!) ur sina journaler.
Dyngrak! Tänk om nån skulle råka läsa det där?
Herr B tyckte fortfarande inte att det var så allvarligt. Vilket förstås gjorde att det blev ännu värre.
Sedan vaknade jag med hjärtklappning.

Haha. Ja, ska det stå så där i mina journaler är det kanske tur att det även står "icke psykotisk".
För att balansera upp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar