bild

bild

fredag 19 juli 2013

Julsaker

När man precis kört slut på sig själv av att ha haft en 7-åring som kompanjon hela dagen...
Ja, då lägger man sig och vilar va?
Eh. Fel.
Man tömmer heeela stora presentskåpet och flyttar allt till julsakschiffonjén istället.
Och julsakerna åker med stor möda upp i förrådet.
Varför?
Jo, för att vissa ligister har försett sig själva ur mina leksaksgömmor.
Och chiffonjén har lås.
Men jag blev ju inte mindre slut liksom.

Tur att det är lugnt här ikväll då.
16-åringen har moppat in till stan med gänget för att gå på musikfestival.
13-åringen och hans sovkompis är förstås ute och fiskar.
Och de andra är faktiskt rätt lugna.

Freuds ben är helt bra. Har jag sagt det?
Skönt i alla fall.
Men knäpp är hon ändå. Mitt i värstaste höglöpen som hon är.
Tur i oturen att hon passade på att tillbringa en natt i lost-and-found-finkan hos polisen före löpen.
Nu får hon verkligen inte vara lös.

Imorgon ska vi cykla till vänner på holabaloo.
Och på måndag ska jag träffa en gammal, gammal vän.
Det får räcka. Jag måste försöka bromsa lite så att jag orkar packa inför Stockholms-/Tallintrippen också.
Klok ja ä.

1 kommentar:

  1. Skönt att det benonda gick över, en behöver liksom inte djuroron uppepå allt annat...

    SvaraRadera