bild

bild

tisdag 9 juli 2013

När verkligheten hinner ikapp

Jo, den kan ju lätt göra det trots att man försöker lalla på i bästa sommardekadensstil.
När man liksom. Är. Sjuk. Ändå.
Brev från FK, flera mejl från AF och telefonsamtal...
Plus alla dessa o-grejer som inte blir mer gjorda för att man struntar i dem (dö-öh): tjänstledighetsansökan, kontakt med a-kassan och göra avslut på Hälsans Trädgård...
Kronan på verket är dessutom i vanlig ordning mina o-tagna blodprover...
Äh.
Åtminstone har jag lite löst börjat planera för min 40-årssläktmiddag på söndag.
Det får väl duga.
Kan vi väl säga i alla fall.
För dekadensens skull.

Idag har vi varit bortbjudna på lunch.
Och så har jag satt igång en tvättmaskin och löst några korsord.
I övrigt: sovit.
Senaste tidens trädgårdande har tagit ut sin rätt.
Tur då att herr B är klar med altanen och all målning ute vid bunkern så att han kan åka på äventyr med herr D och barnen för att se galningar köra snöskoter på vattnet ikväll.
Så att småtrollen får nån stimulans alls när mamsen är väck.
4-åringen är gullig. Lite småkär i herr D:s 10-åriga dotter. Så nu har han slagit in ett cerat med colasmak i cellofan åt henne inför kvällens "dejt".

Själv ska jag uppbåda kraft att ägna mig åt lite fotvård i kombination med nån dokumentär på tv. Nu när man för en gångs skull får styra över fjärrkontrollen.
Tv:n tillkommer förstås för att det är onödigt krångligt att lösa korsord när man har en fotfil i näven.
Nog för att jag är tvåhänt, men jag har en känsla av att min avdomnade hjärna skulle protestera, haha.
Och så ska jag försöka beta av lite sms och sånt på telefonen jag aldrig använder.
Herr J hade tydligen bjudit med mig på loppis i helgen utan att jag visste om det.
Bland annat.
Så jag behöver skärpa mig.
Jag mådde så apa över att inte ha svarat på nåt av hans sms att jag tog med mig telefonen till mamma när vi åt lunch. Och ibland ska man ha tur också. När jag skulle gå för att stoppa ner lite lime(!) i handväskan hörde jag av en slump att min handläggare från AF ringde. Jag kände mig världsvan och anträffbar när jag svarade, hehe.
Kanske jag skulle uppdatera mitt instagram till och med. När jag ändå håller på. Det borde ju förvåna folk.

Rabarber. Varken mer eller mindre. Men eftersom jag alltid ska krångla till det:
Jag har satt ihop två sorter - varav en med mindre oxalsyra och därmed nyttigare - och nu vet jag inte vilken som är vilken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar