bild

bild

tisdag 16 juli 2013

Shop ´til you drop

Idag har vi gjort precis som alla invaderande norrmän gör en regnig dag:
Nämligen shoppat.
Först var vi på Lantmännen och köpte hundmat. Och en hundleksak, halsband, en oreganoplanta och finfina presenter till X. Och nåt mer tror jag minsann.
Efter det kände jag på lukten att det var halva reapriset på Kapp-Ahl.
Och mycket riktigt. Snacka om att jag har ett användbart sjätte sinne, haha.
Och jiiisus vad vi shoppade loss!
Herr B köpte en vansinnigt snygg jacka.
Jag köpte illrosa shorts och en grå blus.
Jag hittade massor av bra-att-ha-grejer att lägga i mitt presentskåp.
Och jag köpte kläder till 13-åringen och 4-åringen.
Men även en readrottning som jag får lyfta på kronan och buga åt 7-åringen. Han är faktiskt min överman.
- Köp vad du vill bara det är röda prislappar.
Sa jag. Till det av alla mina barn som är mest intresserad av kläder. Icke helt genomtänkt...
Så han sprang iväg till barnavdelningen. Och kom helt lyrisk tillbaka med plagg efter plagg.
Matchande, coola och i rätt storlek.
Snacka om att han blev tagen av köpdjävulen. Till slut fick vi bokstavligen slita honom från reaställen. Helt speedad.
9-åringen som också var med nöjde sig med huvtröja, shorts och en t-shirt. Tack och lov.
Ja. I alla fall. Så har nu fyra av fem barn långbyxor och andra smarta plagg inför skolstarten.
Nettan Rea

1 kommentar:

  1. Hahaha, Rea is the shit! Fattar inte att någon vill handla på fullpris! Fast inget av mina barn vill shoppa, någonsin, det är under tvång det sker...

    SvaraRadera