bild

bild

lördag 6 juli 2013

Inte ett moln...

....Så långt ögat kan nååå!
Ja, vilken sommar va?
Bisarrt varmt.
Nu på morgonen har jag varit ute och ryckt lite brännässlor med bara händerna.
Lite självplågeri har ingen dött av.
Men jag känner inte riktigt fingrarna nu när jag skriver, haha.

I övrigt ska jag ta det lugnt idag (hört den förr kanske?).
Igår hade jag fullt upp med kompispromenad, barnens kompisar och besök av svärföräldrarna.
Nu ligger vi bara på +2 och en övernattning när det gäller barn. Så det är rätt stilla här.
Och sommardekadensen på matfronten håller i sig.
Till middag blir det pommes och tjocka grillkorvar med tzatziki(!)smak.
Men enklare än igår kan det knappast bli:
Färdigköpt ärtsoppa på tub. Hehehe.
Och vet ni - den var minst lika god som när man kokar själv.
Och inte ens dyrare.
Sent ska syndaren vakna liksom. Men det finns ju fantastiska genvägar till att mätta barnamunnar.

Galengrannen har fått hjälp av jagvetintehurmånga instanser med att ordna en gårdsloppis idag.
Förmodligen för att få ihop pengar för att kunna betala sin del av vår vattenförenings massiva renovering av pumpen.
Jag har ju inte skrivit så mycket om grannfejden här men lita på att den är eh, intensiv och högst levande.
Låt mig bara säga att jag inte tycker ett dugg synd om honom för att han är pank.
Och jag tänker inte låta besökarna parkera på min tomt.
Jepp, på den nivån är det.
Inte min stil men det finns ju tydligen gränser även för mig.
Frågan är bara hur vi ska ta oss ut om det står bilar längs vår smala grusväg...?

Freudan är i löpen.
Igen.
Alltid.
Hon löper nämligen fyra gånger per år istället för lite vanligare två gånger.
Jag är hur som helst evigt tacksam att hon inte var i löpen förra veckan när hon var på vift.
En bastardvalp får räcka.

Nä, om man skulle gå ut igen och styra upp 4-åringen som hjälper mig i trädgården.
Han har bland annat rensat ogräs(???) i rabatterna, gjort en egen kompost och bär dessutom omkring på en fönsterkraschad fågel som han lindat in i servetter.
To de loo!

Kanske tar jag på mig min fräna bikini som herr B har virkat åt mig. Men ändå, kanske inte ;)

1 kommentar:

  1. Hahaha, bikinin kommer definitivt att fylla er trädgård med bilar, så det är nog inte värt det. Men jag är fortfarande djupt imponerad av den!

    SvaraRadera